Livrare gratuită pentru comenzile mai mari de 100 lei
Psihologia educaţiei pe tot parcursul vieţii, pentru specialişti şi adulţi interesaţi de propia lor dezvoltare

Psihologia educaţiei pe tot parcursul vieţii, pentru specialişti şi adulţi interesaţi de propia lor dezvoltare

Cod produs: Psihologia educaţiei pe tot parcursul vieţii

Autor: Elena Anghel
Dimensiuni carte: 14x20 cm
Numar pagini: 332
ISBN: 9789731701844

Disponibilitate:În Stoc
38,50 lei

Descriere

Psihologia educaţiei are în atenţie modul în care se produce şi se determină dezvoltarea omului pe tot parcursul vieţii, în contexte educaţionale de predare-învăţare-dezvoltare variate, ca reacție la cerințele unei lumi aflată într-un proces de schimbare extrem de rapid și de complex.

Putem vorbi astăzi și la noi în țară despre servicii variate oferite cu profesionalism de către psihologii educaționali, ale căror standarde ocupaționale sunt similare celor din celelalte țări europene.

Cartea de față își propune să ofere cititorului o imagine clară a competențelor pe care le deține un psiholog educațional și le valorifică într-o gamă variată de servicii pentru copii, adolescenți, părinți, adulți și bătrâni.

Domenii importante de activitate ale psihologului educațional:

Psihologia educației timpurii
Psihologia educației în cadrul sistemului familial
Psihologia educației în grădiniță, școală și unități de învățământ superior
Psihologia educației adultului
Psihologia educației în gerontologie

Fii receptiv la ofertele psihologilor educaționali!

Ele te pot ajuta:

să-ți îmbogățești cunoștințele despre specificul procesului educativ la toate vârstele
să-ți cunoști resursele personale dar și vulnerabilitățile pe care să le transformi apoi în noi potențialități
să dobândești noi comportamente care să te ajute să-ți faci viața mai frumoasă acasă, la serviciu, oriunde în societate.

Succes pe calea propriei tale dezvoltări!

Autoarea

carti de dezvoltare personala

Rezumat

Fragment din carte

 

 Pentru Freud, istoria afectivităţii este elementul central în construcţia personalităţii individului. El identifică cinci stadii ale dezvoltării umane responsabile de modul în care se conturează personalitatea adultului, principala resursă a evoluţiei fiind libidoul persoanei şi obiectele sale de investiţie.
   Stadiul oral (0-1 an) - Plăcerea bebeluşului se centrează pe gură (suptul alimentar şi suptul emoţional), iar obiectul pulsiunii este sânul matern. Primele 6 luni sunt marcate de prevalenta suptului, fără diferenţierea corpului propriu şi a exteriorului (stadiul oral, primitiv). Ultimele 6 luni sunt dominate de dorinţa de a muşca, de a încorpora sânul matern (stadiul oral tardiv sau faza sadic-orală). Se dezvoltă acum ambivalenţa faţă de obiect: dorinţa de a suge, dar şi de a muşca/distruge obiectul. Către sfârşitul primului an, mama începe să fie recunoscută în totalitatea sa, fapt ce introduce copilul în domeniul relaţiei de obiect total.
   Gradul satisfacerii sau nesatisfacerii nevoilor copiilor va determina apariţia unor fixaţii în acest stadiu. Energia psihică rămâne fixată asupra imaginii obiectului corespunzător trebuinţelor specifice acestui stadiu.
   Astfel, un adult fixat asupra primei părţi a stadiului oral va dezvolta o activitate orală abundentă exprimată în băut, mâncat, sărutat, fumat şi se va implica în activităţi de colecţionare a diferitelor obiecte, persoane, animale de casă, etc. Dependenţa, optimismul şi încrederea vor fi caracteristicile principale ale unei astfel de persoane.
   Adultul fixat în stadiul oral tardiv va dezvolta atitudini de invidie, de manipulare a celorlalţi şi va avea o serie de comportamente încărcate de agresivitate.
   Fixaţia libidoului după o perioadă de privare constituie cel mai puternic factor etiologic al nevrozelor.
   Stadiul anal (1-3 ani) - Plăcerea copilului se centrează pe activitatea anusului. Copilul dobândeşte acum controlul sfincterian, iar plăcerea este produsă într-o primă fază de expulzia materiilor fecale, iar în a doua fază de retenţia acestora. Fixaţia la nivelul primei faze, "anal-expulziv" duce la formarea unui adult extrem de generos şi creativ sau cu un autocontrol mai redus. Fixaţia la nivelul reţinerii fecalelor, "reţinut anal" va determina la adult constipaţia dar şi comportamentele avare, conservatoare sau posesive.
   Stadiul falic (3-6 ani) - Plăcerea copilului se organizează în jurul genitalităţii sale, fiind interesat de explorarea corporalităţi proprii, dar şi a altora. Stadiul este denumit falic, deoarece Freud a considerat că dezvoltarea atât a băieţeilor, cât şi a fetelor se desfăşoară în acelaşi fel, clitorisul fiind considerat un penis mai mic. Satisfacţia provine din erotismul uretral şi din masturbare. Aceste manifestări creează, aşadar, plăcere şi nu trebuie să devină sursă de îngrijorare pentru părinţi. Interdicţiile îi pot face pe copii să înţeleagă că plăcerea pe care ei o resimt nu este agreată de părinţi şi atunci ea va fi asociată cu sentimente de culpabilitate, ce îşi vor pune puternic amprenta asupra vieţii sexuale de la vârsta adultă. Lucrurile se pot complica şi mai mult, având în vedere manifestarea Complexului Oedip, adică atracţia copilului faţă de părintele de sex opus, sau faţă de o persoană semnificativă de sex opus. Jung a definit mai târziu acest complex la fete, Electra.

Răsfoiește

Opinii (0)

Spune-ţi opinia

Numele tău:
Opinia ta: Notă: Codul HTML este citit ca şi text!

Nota: Rău           Bun

Introduceţi codul din imagine: