Livrare gratuită pentru comenzile mai mari de 100 lei
Cu autismul la psiholog

Cu autismul la psiholog

Cod produs: Cu autismul la psiholog

Autor: Liviu Predescu
Dimensiuni carte: 14x20 cm
Numar pagini: 250
ISBN: 9789731701967

Disponibilitate:În Stoc
24,00 lei
10,00 lei

Descriere

Ai in mâinile tale o carte Unică. Multiplele registre în care poate să fie citită această carte fac din ea o scriere extrem de complexă şi practică, iar felul în care a fost concepută o face de-a dreptul extraordinară. Cartea te face să uiţi de tine – deşi este despre tine. Este scrisă într-o manieră firească, izvorâtă dintr-o extraordinară muncă de documentare, devenind astfel o carte care este bună pur şi simplu, fără să fie nevoită să ceară aprecierea noastră.Ai în mâinile tale o carte document.

Este cartea care va schimba percepţia asupra autismului. Ea este dedicată tuturor părinţilor care au un copil autist, dar este utilă tuturor psihologilor, psihiatrilor, psihoterapeuţilor, asistenţilor sociali, educatori şi învăţători, pediatrilor si medicilor de familie – tuturor celor care vor să înţeleagă ,,diferitul” de lângă noi.

Autorul acestei lucrări, Liviu Predescu, în calitate de psiholog - şi cu un mai vechi, cunoscut şi apreciat trecut ca scriitor -, a fost fără îndoială specialistul potrivit să aprofundeze această temă, care a cerut din partea lui un efort şi o investiţie considerabile. Poate fi considerată cea mai bună carte despre autism, apărută în România. Ai în mâinile tale o carte despre… Tine.

carte de suflet

Rezumat

  Fragment din carte

 

   Punct. Şi de la capăt... cu obiective şi strategii

   Cei afectaţi de autism au nevoie să-i cunoaştem, să-i înţelegem, să-i integrăm şi să le respectăm drepturile, dar şi să le arătăm de ce merită să iasă din lumea lor şi să o cunoască la rândul lor pe a noastră. Nu poţi să-i iei niciodată ceva unui om, fără să-i dai altceva la schimb. Este, prin urmare, rândul nostru să le arătăm cât de multe lucruri minunate putem face împreună prin comunicare, prin relaţionare şi prin rezonanţă afectivă. Integrarea autistului în lumea nonautistă este însă un proces de lungă durată, gândit şi care trebuie să urmărească realizarea unor obiective. Toate acţiunile noastre, prin definiţie, au ca scop un obiectiv, fie conştient, fie inconştient şi, în mod sigur, vor produce un rezultat (chiar şi "nimic" reprezintă un rezultat). Un lucru important în stabilirea unui obiectiv este imaginaţia, care ne poate ajuta în a ne proiecta visul.
   A decide cum vom considera că este posibil să se satisfacă o nevoie anume înseamnă să alegem un obiectiv, pe care îl vom defini ca "stare dorită". A decide în ce mod putem să ne atingem obiectivul în termenul stabilit, utilizând în mod optim resursele disponibile, înseamnă să vorbim de planificare şi strategie. Planificăm efortul şi acţiunile aşa încât, la momentul ales, rezultatul să fie cel aşteptat - când facem o strategie de intervenţie, se face în scris (atunci când scriem, ideile ni se pun în ordine), trebuie să răspundem mai înainte la câteva întrebări. O întrebare formulată la momentul potrivit înseamnă rezolvarea, pe jumătate, a problemei.
   Ce se întâmplă? Facem o descriere a comportamentului copilului pe scurt, simplă, în câteva rânduri. De ce se întâmplă? Vedem şi descriem cauza: comportamentul este declanşat din pricina fricii?, a unei dureri?, are greutăţi în exprimare?, vrem să comunice ceva şi nu poate?, este frustrat? sunt factori exteriori care declanşează comportamentul deviant (în comportament deviant se înscrie orice face copilul cu autism inadecvat, orice poate să fie denumit deviant), sunt schimbări în mediu (mobila, de exemplu) sau impuneri rapide, repetate din partea adultului, întreruperi în activitatea sa, corectări prea des, sau ce anume din exterior? este un mod de a-şi exprima unele sentimente, unele stări (bucurie, supărare, de exemplu)? este un mod de a se relaxa, de a se odihni, de a excela, prin care face ceva prin care se simte capabil, bun, competent? Obligatoriu cauza trebuie găsită şi descrisă în amănunt. Există un reper fix în aceasta? Comportamentul deviant se declanşează doar într-un anumit loc? Doar când relaţionează cu el o anumită persoană? Comportamentul deviant se declanşează doar într-un moment al zilei? La anumite ore? Doar în anumite activităţi? Vedeţi care "reper". Cum reacţionează ceilalţi? (cei din jur încep să decidă nesiguri? le este frică? au un comportament de retragere? acceptă ceea ce se întâmplă? îl lasă în "legea" lui? se simt neajutoraţi?). Verificaţi dacă comportamentul celor din jur subliniază, accentuează comportamentul deviant al copilului cu autism (ţipă la el? atingerea adultului îi produce un disconfort?).
   Dar de ce apare acest comportament? Căutaţi şi stabiliţi care este cauza (formula e simplă: dacă... atunci...). Apoi, vrem să schimbăm ceva la copil sau îi acceptăm comportamentul? Hotărâm să schimbăm ceva la copil sau la adultul de lângă el? (căci e posibil ca adultul să greşească şi provoacă astfel comportamentul, nu neapărat agresiv, al copilului). Pentru a realiza o schimbare în comportamentul deviant al copilului cu autism, se face printr-o structurare a timpului, spaţiului şi activităţilor sale - elaboraţi astfel o strategie, stabiliţi priorităţile.
   Planificarea nu e un lucru complicat, dacă se parcurg câţiva paşi simpli, dar hotărâţi. Ideea de bază e împărţirea lucrurilor de făcut pentru a atinge scopul nostru în etape intermediare şi împărţirea justă a acestor etape în timpul necesar.

Răsfoiește

Opinii (0)

Spune-ţi opinia

Numele tău:
Opinia ta: Notă: Codul HTML este citit ca şi text!

Nota: Rău           Bun

Introduceţi codul din imagine: